falijące obroty i cewki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Helm
    Classic
    • 2007
    • 6

    falijące obroty i cewki

    Zamieszczone przez MiKruS
    Jakis czas temu zorientowalem sie, ze Octa kombi zawsze bedzie miala problem z dobrym ruszeniem, ale "ktorsze" zawieszenie oraz dobre opony z pewnoscia baaaardzo duzo pomogą.
    Juz zupelnie inaczej jest w Octach 5d, gdzie naprawde samochod zachowuje sie lepiej!
    skad Twoim zdaniem miałaby się brać ta różnica :?: :roll: ops: Jak to już gdzieś AFAIR EŁ zauważył kombi jest 2cm krótsze :lol: Chociaż tu pewnie waga tyłu będzie odgrywać dużą rolę :roll:
    Ja marudziłem w zeszłym roku że nie mam trakcji i w tym roku kupiłem szersze opony... Natomiast w niedzielę miałem okazję przejechać się RSką Yarka i stwierdzam, że w porównaniu z nim mam całe mnóstwo trakcji więc zamiast pierdolić farmazony i się nad sobą użalać ops: trzeba poćwiczyć i ogarnać auto :diabelski_usmiech
    Podejrzewam, że u Yarka mimo lepszego zawiasu i minimalnie szerszych opon jest z racji wyzszego momentu podobny dramat jak u Piotrka :?
  • jkapitan
    Drive
    • 2006
    • 59

    #2
    falijące obroty i cewki

    Od niedawna jestem posiadaczem Octavii 1.8 T 20V, czasami zdarza się że na luzie faluja obroty. Schodza do tak niskich że mam wrazenie ze silnik zaraz zgaśnie przy tym towarzyszy brak mocy. Zjawisko to zdarza się na ciepłym i zimnym silniku (zaraz po odpaleniu), znajomy powiedział że jest to problem z cewkam (nie wiem jakimi?), podobno są cztery i facio w ASO twierdzi że one są powodem tego typu zachowań. Jak jest z tymi cewkami ? Gdzie mogę znaleźć opis tego silnika, chcę również sprawdzić sondę.

    Komentarz

    • jas191
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2006
      • 115

      #3
      jkapitan, z cewkami zapłonowyni(takie cuś zamiast swiec)może to być.Ale sam przerabiałem ten temat ostatnio i najpierw gość wyczyścił przepływomierz i po bólu,a zdecydowanie taniej.

      Komentarz

      • jkapitan
        Drive
        • 2006
        • 59

        #4
        Warto spróbować, czytałem o przepustniach, przepływomierzu, sondzie, czujnik temp ale jest jeden problem nie wiem gdzie sie to wszystko znajduje! Może jest szansa na jakieś zdjecie z opisem tego silnika albo jakis manual ? Rozumiem że wyczyszczenie przepływomierza nie stanowi wielkiego problemu ?

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          pprzepływomierz jest zaraz obok filtra, przepustnica zaraz przed kolektorem ssącym, sonda lambda najprawdopodobniej nie jest przyczyna falowania ale znajduje sie przed i za katalizatorem czujnik temp zewnetrznej jest polewej stronie sderzaka w takiej małej dziurce za nim

          Komentarz

          • RomanS
            Elegance
            • 2004
            • 804

            #6
            jas191, cewki zapłonowe to nie jest "takie cuś zamiast świec" Świece też masz !
            jkapitan, W silniku 1,8 T cewki są nasadzone bezpośrednio na świece, znajdziesz to wszystko pod pokrywą silnika. Moim zdaniem cewki to ostatnia rzecz którą masz brać pod uwagę (najdroższy element i sam nie sprawdzisz, czy są OK. Poza tym, co ? wszystkie cztery by walnęły ?). W moim przypadku powodem falowania obrotów było niedokręcenie czujnika temperatury zewnętrznej (w zderzaku). Z tym, że gdy był niedokręcony to o ile pamiętam falowały zawsze, a po dokręceniu ustępowało od razu.
            Normalnie też jest zauważalne po włączeniu ogrzewania tylnej szyby (ale falowanie duuużo mniejsze )
            Z przepustnicą ani z przepływomierzem na razie nie miałem okazji walczyć ( na liczniku dopiero 120 kkm).
            Podstawą byłby odczyt błędów, co i tak będziesz musiał zrobić gdyby nasze rady nie pomogły.

            PS. Specjalne pozdrowienia od absolwenta Technikum Samochodowego w Toruniu ( z czasów gdy było jeszcze na Św. Józefa)
            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

            Komentarz

            • jkapitan
              Drive
              • 2006
              • 59

              #7
              Dzisiaj otworzyłem pokrywe silnika, okazało się że jest zerwany przewód odpowietrzenia miski olejowej czy jakoś tak (teść działał), zamówiłem w ASO i będzie we wtorek potem będę myslał dalej (nie wiem na ile to ma wpływ), no i sprawdze jeszcze czujnik temp. Fakt jest taki że przewód był naderwany, po całkowitym oderwaniu wrażenie jak by silnik zaczął pracowac lepiej na niskich (stabilniej) na wyswietlaczu było 0,7 l/h na luzie spalanie. A jak jest u was ?

              Komentarz

              • RomanS
                Elegance
                • 2004
                • 804

                #8
                jkapitan, wymień ten przewód i jest możliwe, że będzie OK. Przy tej nieszczelności mogło wszystko głupieć (tzw. fałszywe powietrze). Jak nie pomoże to będziemy myśleć dalej
                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                Komentarz

                • jkapitan
                  Drive
                  • 2006
                  • 59

                  #9
                  Przewód wymieniony, obroty faluja tylko jak jest zimny, na komputerze nie ma błędów. Czy przyczyna może leżeć w świecach ? Falowanie występuje jak jest zimny i na "luzie" potem niby ustępuje albo jest to prawie niezauważalne. Jak sprawa wygląda z silniczkiem krokowym? Ma on wpływ ?

                  [ Dodano: Pią 17 Mar, 06 19:30 ]
                  co znaczy w slangu paluch, ile kosztuje przepływka, czy ma to też wpływ?

                  Komentarz

                  Pracuję...